lauantai 16. syyskuuta 2017

Aina ei voi voittaa.

Moikka! Nyt kirjoitan ajatuksistani, joita olen miettinyt jo pidemmän aikaa.
Minua ärsyttää ja harmittaa se, että ihmisille tuntuu olevan hankalaa hyväksyä ettei aina voi olla ykkönen marsunäyttelyissä. Vinkuvat kuinka saavat "vain" kuman. Pari vuotta sitten olin aloitteleva marsuharrastaja, olin niin iloinen jos voitin joskus jotain.
Tuntuu myös , että jotkut ihmiset lähtevät näyttelyihin asenteella "tietenkin oon paras" ja kun asiat ei kenenkään niinkuin haluaisi , niin alkaa muiden ihmisten ja eläimen joka ei voittanut syyllistys.
Kerran yksi kasvattaja sanoi minulle :"näyttelyissä on tärkeintä hyvä yhteishenki ja kaverit , ei se , että voittaa". Niin totta!
Myös se , ettei osta iloita toisen puolesta , vaan nyrpistellään naamaa yms, ei ole kivaa.
Itse lähden näyttelyihin asenteella "tärkeintä ei ole voitti vaan tunnelma". Oon vuosien saatossa oppinut, että vaikka tekisi parhaansa voiton eteen . Ei voittaminen ole varmaa. Eri tuomarit arvostavat  eri asioita ja sijoittavat marsut sen mukaan. Joka näyttelyn jälkeen mietin, mitä teen ensikerralla paremmin ja olen onnellinen muiden puolesta, jos en itse mitään satu sillä kertaa voittamaan.
Tämä postaus ei koske yhtä ihmistä, vaan enemmänkin yleisesti ajatuksia aiheesta.  Tuolla somessa kun välillä lukee juuri näitä, missä omistaja ei voita ja suuttuu.
Kertokaa kommentteihin omia ajatuksia aiheesta!
-Teresa

1 kommentti:

  1. Itte en näyttelyitä harrasta, että ei ole kokemuksia tämmösestä mutta eipä tuohon mitään täydennettävää kyllä ole, täyttä asiaa koko postaus! Selvästi ihmiset ovat kateellisia mikä on kyllä surullista, ei osata toisen puolesta iloita. :( Hyvä postaus ja toivottavasti joku saa tästä ajattelemisen aihetta jos vaikka itse käyttäytyy tuolla lailla.

    VastaaPoista

Uuteen nousuun?

Moikka! Ihan ekaksi pitää sanoa, että tuntuu tosi oudolta kirjoittaa tänne. Paljon on kerennyt tapahtua  5kk aikana, minä aikana en siis ole...